Ambulance/ Ambulans

Igår när det var måndag så gjorde jag inte någonting speciellt förutom att jag lagade middag till mamma, Ulf och Tilda. Åkte även till någon som skulle sälja flyttkartonger för att köpa dom. Väl hemma igen så åt vi middag, så gott!

Måste även påpeka att jag faktiskt saknar min vän Mimmi, hon åkte igår på semetser till London och är åter igen i Sverige nästa vecka.

 
Senare på kvällen/ natten såg jag på en väldigt bra film på tv som inte skulle sluta fråns kl 02.10 och i en av pauserna så skulle jag göra vid mig inför att gå och sova. Men så långt kom jag inte ens. Märkte att jag inte kunde böja ut mitt ena ben så ringde till pojkvännen och mamma och frågade vad jag skulle göra eftersom jag hade en svååååår smärta av denna värld. Ringde till 1177 för att fråga dom och dom rådde mig till att ringa 112 direkt.

Ringde 112 och berättade för dom om vad som hade hjälp och dom frågade ett par gånger om vad jag sa eftersom dom inte hörde vad jag sa eftersom jag hade så ont och jag grät av den smärtan. Efter ett tag så kom som äntligen till mig och då fick jag massor av smärtstillande för att kunna för flytta mig till deras ambulans bår. Kom äntligen ut till ambulansen och under åktiden intill sjukhuset fick jag mer smärtstillande. Och när jag väl var framme på sjukhuset så kom läkaren nästan direkt, det kallar jag verkligen för bra service.

Läkaren konstaterade att mitt knä var urled och att dom skulle dra mitt knä till rätta. Fick ännu mer smärtstillande så mådde verkligen illa och allt bara snurrade runt. Jag hade sååååå otroligt ont när dom väl drog mitt knä tillrätta så skrek och grät jag för att jag hade så ont, så ont. Efter det blev det röntgen och det gick snabbt.

Därpå blev det lite vila och sen kom läkaren igen och berättade och tryckte och klämde på mitt onda knä/ ben. Ytterliggare en timme så kom det en speciallist för att kolla mitt knä.

Till slut så kom pojkvännen till mig och då åkte vi hem och sov ett par timmar, verkligen skönt efter en jobbig kväll/ natt. Så nu är det att hoppa runt på kryckor igen ett bra tag. Bläääää!!


Kram

/Johanna

Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!