Harry Potter premiär

Wow!! Jag vet inte vad jag skall säga, men jag känner att jag måste skriva nu. För 24 timmar sedan så satt jag och Emelie på SF bio i Lund, helt tårögd och spänd, speciellt när jag såg på den sista 15 minuterna av filmen.

Ingen mer bok, ingen mer film av Harry Potter att längta till. Jag känner mig helt tom på många sätt. Som när något viktigt i ens vardag har kommit till sitt slut på något konstigt sätt. Men på samma gång så är jag väldigt lycklig. För jag har sett den sista Harry Potter filmen någonsin.

Den var verkligen super bra. Helt fantastiskt bra!! Hmm för det första så följde den boken nästan, nästan exakt, för det 2:a så var den helt fantastisk!! Jag är otroligt imponerad av det att dom har lyckats göra en film så intensiv och fängslande som Harry Potter. Och inte för att det har lyckats med det i dom andra filmerna, för det har dom verkligen gjort, men just denna sista filmen hade inga små mellanhandlingar eller några långa sega stunder över huvutaget. Det märktes verkligen att det var slutet, och att man verkligen satt klistrad från början till slut. När man  blinkade kändes det lite som bortkastade stunder. Hoppas att ni förstår hur jag menade där. ;)

Den scenen jag väntade mest på och hade högst förväntningar var på scenen då man får se Snapes minne. Det är nog den viktigaste delen i hela sagan. För så fort man fick de den allra första bilden i hans minne började jag förstå och då visste jag vad som väntade.

Denna sista filmen var helt perfekt. Sorglig, rolig, fängslande, spännande, underlig, vacker, hemsk och helt fantastiskt bra!! Jag vet inte vad jag skall säga egentligen. Det är svårt att sätta ord på något så underbart i ord. Jag är bara så väldigt glad att den var så perfekt, att den levde upp till alla mina förväntningar och att jag äntligen har sett vad jag har väntat på så länge.

Hehe jag måste, måste verkligen avsluta att blogga nu. Eftersom jag redan nu längtar tillbaka till biosalongen och det är väldigt svårt att greppa den här känslan av både lycka och tomhet. Men det känns så konstigt, desutom har jag redan skrivit alldeles, alldeles för mycket, hehe!!

 


Kram

/Johanna
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!