Marknad och Emilia dag

Nu är äntligen solen och värmen tillbaka. Så underbart! Och vad varmt det dessutom var idag och kommer vara närmaste veckan. Snacka om kontraster mot hur det var i måndags och tisdags när det till och med jin snö och hagel!! Hoppas att vi nu får lite stabilitet på vädret och att det får vara rätt varmt och skönt ett tag nu.

Som ungefär 91% av alla som bor i villa/ radhus i vårt avlånga härliga land så har vi också passat på att njuta av den sköna kvällen och varit ute. Det var förresten två procentsats baserad på en mycket noga genomförd undersökning och med ett resultat uppskattat av många med ungefär mellan tummen och armbågen. :) Men att döma av den grilldoften som låg väldigt tät i luften så var den i rätt hög nivå ikväll.


Fick hem till familjen idag och då körde jag och mamma och hämtade Emilia o Emelie. Vi körde till en Marknad i Staffanstorp. Gick där och hade det trevligt tillsammans. Emilia och Emelie åkte en karusell och sen blev syrran för snurrig i huvudet så jag fick rycka in (med glädje) att få åka karusell med Emilia. :)

Jag och mamma köpte goda munkar. Mamma köpte en skällande leksaks hund till Emilia. Vi gick inom och handlade kakor till oss och familjen. Sen efter det så gick vi in och handlade glass och dricka på Ica i Staffanstorp.
Jag följde med hem till Emilia och Emilia en stund och sen fick jag och Emilia ut på äventyr. Vi gick till lekplatsen vid Aq-va-kul där Emilia gungade och bakade kakor. Både jag och Emilia åkte rutschkana och vi skrattade båda två. Åkte hem till Emelie och då hade hon sovit lite pga att hon hade huvudvärk och hon var allmänt trött. Jag och Emilie åt en och två smörgåsar med god Salami korv. Sen åkte jag hemåt men stannade vid McDonald´s sen var det av hemåt. Inom en affär och skulle handla men dom hade inte det jag ville ha och behövde.

Tog bussen hemåt och hämtade min cykel hos familjen och sen tog jag en tur till en annan affär för att kolla om dom hade mina varor där men det hade dom inte allt men handlade ändå. Cyklade sen hem och nu skall jag snart ta något och äta. För imorgon blir det en ny dag!!

Hoppas att ni alla haft en härlig dag!

Kram

/Johanna

Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!