Jag förstår att de måste...

... upplysa om de risker som finns...

... men jag vill inte att det skall finnas några risker...

Barnsligt?
Mmmm...

Naivt?
Javisst...

Men i alla fall så är det så jag känner - jag avskyr när läkare beskriver risker!

Igår försökte jag verkligen att inte slå dövörat till när den snälla läkaren kom in på ämnet risker.
Jag brukar göra det, slå dövörat till och istället fundera över hur skamfilade väggarna är i det rum vi befinner oss i, jag brukar tänka att sjukhus/ vårdcentraler verkligen har trista gardiner och jag tänker, ja jag tänker helt enkelt på helt banala saker ändå tills kapitlet risker är över...

Men just denna vårdcentral som jag var på igår var verkligen den bästa vårdcentral som jag någonsin har varit på. Helt okej ganska nära tills där jag bor och det tar bara en liten stund att cykla till. Väldigt fint hade dom med och trevlig läkare och sjukskötorskor var det verkligen!!!!! :-) Pratade med läkaren eller ja mamma gjorde det eftersom hon var med idag för att jag verkligen ville det. Tog en väldigt många prover och jag som är så rädd för både blod, sprutor och så var extra rädd idag när dom sa att jag skulle ta många blodprover. Väl äntligen när dom blev klara så tog jag mig en cykeltur till Mobilia.

När jag väl hade kommit fram till Mobilia så ringde det och då var det ju givetvis vårdcentralen som ringde mig. Min första tanke var oh nej vad vill dom nu.... Det som dom ville mig var att jag skulle komma tillbaka för att ta fler prover pga att dom hade glömt att ta alla prover. Var nära på att gråta eftersom jag verkligen är super rädd för nålar och blod dels för att jag har varit med om så måååååånga gånger att dom har gräft i min arm för att mina kärl har sprungit ifrån när dom har stuckit mig. Det blev en tur inom BR-leksaker för att se om jag kunde hitta något kul till lilla H och det gjorde jag. La på det på posten och idag när det är tisdag så kommer hon att få posten ifrån mig. Hoppas att hon blir glad över det som sist. :-) Även inom glasögon affären för att fixa mina glasögon så att jag kan se ut ur dom. (Felet var att glaset hade hoppat ut ur dom så jag var skraj för att bli av och tappa glaset på dom). Inom Game och titta lite. Och till sist inom Malmborgs för att handla lite till bl.a. middagen.

 

Hem och laga köttfärssås och sen vänta på Emi att hon skulle komma hem så att vi kunde äta med henne igår. Till slut ändan så blev det spagetti med köttfärssås till middag. Gott, gott!! Från en stund sedan så kom jag på att jag hade glömt att åka inom vårdcentralen som dom sa att jag skulle göra. Jaja, det tar jag en annan dag eller inte. ;-)

Nu skall jag snart gå och sova för att jag skall iväg på nya äventyr senare idag plus att jag är super trött. Får absolut inte glömma bort att ikväll när det är tisdag så skall jag på jour möte med tjejjouren, längtar redan!!!!


Kram

/Johanna

Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!