Dagens köp

När jag väl hade vaknat imorse så blev det en cykeltur till affären, tur att jag bor så nära eftersom jag ofta är där och handlar, hihi... Ovanligt nog så hade jag fortfarande inte bestämt mig om vad jag skulle bjuda på för middag idag eftersom det var min familjs familjemiddag idag och just denna söndagen idag så var det min tur att ha den. Cyklade iallafall till affären för att få lite insperation och det fick jag verkligen.
Det blev till slut efter mycket om och männ ryggbiff, lövbiff, kulpotatisar och sås. Sååå underbart gott det var!! :-) Innan jag hade bestämt mig om dagens middag så hade jag även dessa på förslag:

* Stuvad spenat, ägg, korv och bacon.
* Pyttipanna med ägg.
* Baconpannkaka.


Direkt efter lunch tid så kom Jonas och Hanna hit. Hade köpt ett stooooort stoooort obräke som många kanske tycker men jag älskar verkligen det som jag köpte. Det som jag köpte var ett stort och fint riktigt piano med äkta tangenter. Jag är så nöjd med mitt stora inköp så det finns inte.
Om jag någongång skall flytta så skall jag minsann beställa bärhjälp/ flytthjälp utav det där pianot eftersom jag kommer aldrig, aldrig att förflytta detta pianot själv fler gånger för fy vad tungt det var. Tur att både jag och Jonas är starka och smarta och att vi hade med oss lilla Hanna som kunde hålla upp dörrarna. Tack Hanna för hjälpen!!

Lite innan 15-tiden så kom familjen på middag, blev lite sen med den men mat fick vi iallafall i magen. ;-) Fick även hjälp utav mamma att ta ner julsakerna och julgranen men jag tycker verkligen att det känns väldigt tumt utan alla sakerna. Plus att jag verkligen ÄLSKAR julen när man får vara tillsammans och äta gott. Tack mamma för hjälpen!! Kom även fram till varför det kändes konstigt att ta bort julsakerna och det är väl för att jag tog inte upp den förräns när jag hade kommit hem ifrån min sjukhusvistelse och då hade ju nästan hela december månad 2011 redan gått men, men. Efter dom hade gått så somnade jag direkt vid 19.30-tiden och vaknade från cirka 1 timme sedan nu och skall snart gå och sova igen. Är så trött, så trött.


Kram

/Johanna

Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!