Kärlek

 

Kärlek för mig är ett starkt band mellan 2 personer (såklart kan man känna kärlek till flera personer men jag tar detta som mitt praktexempel). Tjej och kille eller båda av samma kön, finns ingen skillnad. Den här personen kan påverka hur man känner sig på alla möjliga sätt, och den här personen får en att känna sig lycklig. Åtminstone för en stund. Ordet "älskar" missbrukas rätt ofta idag och kärlek är lika värdefullt som skräp. Man kan säga att man är kär eller att man älskar någon fast man inte gör det.

För mig har kärlek alltid varit knepigt att förklara. Och ändå har jag känt den känslan av att vara kär i någon. Man blir glad i dennes närhet, man saknar den här personen när den inte är med en, man blir varm av beröringen och glad av att få höra saker som hur fin man är eller hur mycket denna personen tycker om en. Att vara kär är bland det bästa som finns, men för mig är det en känsla som inte håller i sig tills slutet. Och om den gör det går den ofta över till mer vänskaplig kärlek. Det här pirret man kände i början går över till en en mer vardaglig känsla. Så funkar det för mig. Det betyder dock inte att jag inte älskar den personen, men det är inte samma sak. Så att vara kär och nykär är det skillnad på. Men att vara nykär är nog den bästa känslan i hela världen!  definerar jag kärlek, det betyder inte att ni behöver göra det!

Ta vara på den kärek ni känner hörni..


Kram

/Johanna

Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!