Böda Camping/ Ullared + Gekås

Som jag sa innan så blev det som jag sa till middag. Fisk med rosti och även gul sås. Oj jag glömde ju förstås det viktigaste till min middag, tomaten så klart!! :-) Därpå blev det lite lek och sen var det dags för medicinen och förstås chokladbiten pga att Trollis var super duktig på att ta sin medicin.

 

 

 

Nu ikväll så har jag bara tagit det lugnt och även återigen talat med min mobiloperatör för säkert tionde gången idag sedan 12-tiden. Är så trött på att behöva ringa dom men det var ju ett måste liksom. Idag började även ett nytt tv-program på tv och det är på kanal 5 och det heter "Böda Camping" och det handlar om flera camping människor som är på en camping och som är en aning lite tokiga precis nästan som vissa i Ullared (Gekås)

http://www.gekas.se/ 

Tydligen så har detta roliga/ helt galna programmet varit under en sesong till innan. Som jag förstod det som så var det förra sommaren (2010) med. 

 

Svettiga foppatofflor, dyblöta sovsäckar, kebabgrillning i förtältet och Bag-In-Boxhäng i glada grannars lag.

Förra året fick hela svenska folket uppleva äkta svensk sommar i Böda Camping. I somras återvände inspelningsteamen till Sveriges största camping – Böda Sand på Öland för en ny solig, regnig och alldeles underbar semestersommar.

Våra vänner från förra året är tillbaka, med kaffet nybryggt, foppatofflorna tryggt på fötterna, välkyld burköl och lagom långa köer till diskrummen. I det första avsnittet återser vi de småländska raggarna från Möre Cruisers som ska tälta på Böda Camping, iklädda sina nya fina skinnvästar med klubbemblem. Bill och Olsson ser till att tältet kommer upp och sen blir det riktig raggarfest med allsång! På Böda Campings fina gata, 5th Avenue, står förtälten i snörräta rader, gräsmattorna är välklippta och pelargonerna prydligt vattnade.

Våra vänner Kicki och Leif filosoferar lite kring det här med kaffets betydelse, och hur man bäst och billigast laddar upp med alla bönor som krävs för en hel Bödasäsong. Vi träffar också ett stort Stockholmsgäng i stugbyn med bästisarna Pia och Eva i spetsen som myser loss med skumpa och Irish Coffee. Från Lund kommer ett ungt gäng som är helt ovana som campare och turister i sitt eget land. De har svårt att ens greppa det faktum att Öland är en ö. Vi reder också ut hur många öl som krävs för att montera en grill.

Säsongspremiär: torsdag 3 november 20.00


Senare nu ikväll så har jag bara tagit det lugnt och bara slappat fast har även letat efter en sak som jag fortfarande inte har funnit men fan den som ger sig. Inte jag iallafall!! ;-) Kan även berätta en kul sak och det är att jag nu äntligen har funnit både mamma och Emi´s del av två julklappar som jag skall ta och beställa en dag, ganska snart tror jag eftersom jag har en känsla över att det som jag har hittat kommer säkert att ta slut ganska fort.

Nu väntar absolut sängen på mig, ni får ha det så bra!!


Kram

/Johanna
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!