Iove my friends

Vet inte riktigt vad jag ska skriva, mycket i tankarna just nu.
Men det jag vill säga.. det är att jag verkligen uppskattar mina vänner.
Utan dom.. vad vore jag då? Ett liv utan vänner kan inte vara roligt.
Visst att man kan prata om allt med ex. sin mamma, syster etc. Men det är nåt speciellt med vänner.
De förstår en på ett annat sätt, de finns där på ett annat sätt.
Man kan skratta, gråta, vara lycklig, vara förtvivlad med dom, och riktiga vänner dömmer inte.

Jag har verkligen haft tur som har så fina vänner som jag har.
Jag kanske inte har många vänner, men jag har få väldigt nära vänner.
Klart man har "gäng" man kan gå ut och festa med, men privat nöjer jag mig med mina få nära vänner.
Mina vänner får mig alltid att skratta, får mig alltid att må bra. Det kanske låter klychigt, men det är sant.

Jag trodde aldrig att jag skulle ha så fina vänner som jag har.
När jag har vart sjuk så var jag väldigt mycket för mig själv, jag var isolerad.
Men de har stått kvar vid min sida, alltid. Jag vet verkligen vilka vänner som betyder nåt för mig. Jag
har haft vänner som kommit och gått, men de jag har nu har alltid funnits där, oavsett. Och det är nåt
jag verkligen beundrar. Jag är verkligen ingen lätt tjej att hänga runt, jag har mina småproblem och jag
har mitt temperament. Men att de står ut ändå är ju helt underbart.

Att veta att man kan ringa de mitt i natten och att de lyssnar på vad man säger är en otrolig trygghet,
dock ska man inte ta det för givet. Man ska inte ta sina vänner för givet. Det förstör vänskapen, och
man tröttnar på varandra. EN bra vänskap är som ett förhållande, det gäller att vårda det och se till att
allt funkar som det ska, att alla är nöjda och glada. Jag menar, hur kul är det om en polare till enär på
dåligt humör på en, och man vet inte vad man har gjort? Det gäller att prata ut om det men känner
också. Det skapar bättre tillit till varandra och man kan vara mer ärlig mot varandra. Babbel babbel
babbel.. Men vadå, vänskap är det bästa som finns.


Kram

/Johanna
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!