Kanelbullens Dag 4 Oktober

 

Kanelbullens dag firar vi varje år den 4 oktober, ända sedan 1999. Syftet var att hylla vår hembakartradition genom att lyfta fram ett traditionellt och älskat bakverk. Och att skapa en tradition som alla kan delta i. Höstens skördetid innebär också högsäsong för bakning i svenska hem.

 

Vid 8 tiden skall jag börja och baka kanelbullar både till mig och till min underbara lillsyster. Skall även ha ett stort möte så vi får väl se hur det går. Är faktiskt ganska nervös inför det stora mötet eftersom jag har endast träffat en person av 3 st som också skall vara med på mötet idag.

Hembakade kanelbullar är verkligen den godaste kakan/ bullen som jag absolut tycker om. :)


Kram

/Johanna
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!