Antibiotika

 

Ja, ni läste helt rätt här på min älskade blogg. Vaknade tidigt imorse vid 8-tiden då jag inte kunde öppna mina ögon alls. Fick nästa panik så obehagligt det var. Önskade bara att någon kunde åkt till ett apotek och hämtat ut ögondroppar åt mig och mina ögon. Kage kom efter ett par timmar och lämnade något som apoteket hade rekomenderat till henne men dock så var det helt, helt fel.

Senare kom mamma och hon och jag fixade och trixade lite med lite av allt möjligt. Vi åkte även till affären där jag fick hjälp att handla eftersom jag knappt inte ser någonting med mina ögon och mina ögonproblem som jag fick igår (fredag). Åkte hem igen och sen blev det för mig att ändå dra mig till apoteket på Mobilia och där jag gick inom två styckna apotek och båda säger samma sak. NEJ, vi har inte någon salva för den är total slut och den kommer in tidigast i slutet av februari månad och vi har inga ögondroppar som är receptfria. Såååååå ARG och IRRITERAD jag blir när jag fick igår (fredag) reda på av sjukvårdsrådgivningen 1177 av en man att dom på apoteket har receptfria ögondroppar.

Gick hem och duschade och sen åkte jag till Pizza Hut för att äta pizza med ett par vänner 9 st blev vi istället för 11 st. 2 st var sjuka, men vi hade trevligt ändå fast vi endast var 9 st. Efter det så skulle vi gå vidare till en pub men så blev inte fallet för mig.

Åkte till KHM (kvälls- och helgmottagningen) istället och satt där och väntade istället för att få kollat helt 110% mina ögon. Då det visade sig att jag har både bindhinneinflammation och ögoninflammation. Fick där antibiotika för både ikväll och tills imorgon (söndag) morgon för att jag skulle klara mig tills apoteket öppnar klockan 10:00. Tackar!

FAN då, när fan ska jag få vara frisk någon j...a gång. Sedan i början av december månad 2011 så har jag varit sjuk precis hela tiden. Det går max 4 dagar och sen är jag minsann sjuk igen!!!!! Denna gången så gick det ENDAST 1 1/2 dag tills jag var sjuk igen. Usch vad jag blir irriterad på detta! Det är så himla tråkigt och surt att alltid vara eller att bli sjuk var och varannan dag.

 

Skall snart sova för att jag har så ont i mina ögon!!


Kram

/Johanna

Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!