busfabriken

Sitter här och funderar på om vad jag skall skriva om idag och nu vet jag... hihi, självfallet så blir det om vår dag idag fredag. :-)

Vaknade vid 9 tiden och sen åkte jag och lilla E till busfabriken http://www.busfabriken.se/start.aspx?id=802 för att leka lite där. Påväg dit så kör första bussen precis förbi oss när vi stod vid hållplatsen. Och dom två nästa bussarna som kom var fullt med barnvagnar så vi fick inte åka med. Bussen därpå åkte vi med som tur var för det var riktigt kallt ute idag, glömde dock mina älskade varma vantar hemma.

Väl framme på busfabriken så gick vi och lekte och även lunch blev det när mamma kom dit och hälsade på oss och höll oss sällskap ett tag. Lilla E tyckte det var duper kul att hennes mormor kom dit. :-) Till lunch så blev det bokstävspommes med korv till lilla E och till mig så blev det bokstävspommes med nuggets och god sås. Lilla E´s mormor köpte även glass till henne och min mamma fikade med fast på annat.


 
(min mat)

 
(lilla E´s mat)


OBS:

Det som busfabriken dock gör som är fult är att både jag och lilla E har varit där minst 3 gånger om inte 4 gånger och vi har inte blivit informerade om att det är rabattkort som man skall få en stämpel i för varje gång du betalar för ditt eller dina barn och den sjunde gången så får man gå in gratis och det har inte vi fått reda på eller fått. Jag gick fram och frågade tjejerna om varför inte vi hade blivit informerade om det och dom sa oj nä dom har nog varit slut just då. Bad om att få prata med deras chef, Sylvia eller något i den stilen och hon var inte ett dugg bättre hon inte. Usch vad jag blir irriterad på sådana människor som speciellt dom!!!!!!


Det som är väldigt dåligt på busfabriken i Malmö iallafall är:

* Att golvet är livsfarligt för både barn och vuxna eftersom det inte finns halkisar på deras golv.

* Dom stora tunga runda däcken fungerar inte att åka ner för eftersom man bara kommer 3-4 meter och sen får man gå av för att någonting har hänt med dom så man kan inte åka ner. Vi testade med dom 2 hela gånger. Och åker då ett barn ner och märker att den har stannat så går ju barnet av och då kanske nästa barn redan har börjat att åka och råkar att åka på barnet som är framför och då ramlar ju barnet som var före som är på väg ner ifrån backen.

* Sen finns det även blåa pulkor som man skall ha på ett annat ställe på leklandet som då barnen märker att man kan åka med där man egentligen skall åka nerför med dom blåa stora runda däcken och då blir det lätt olyckor!

* På studsmattorna så står det "skyltar" om man nu kallar det för skyltar men själv så kallar jag det för lappar och dom är på nätet vid studsmattorna om att det är bara ett barn som får hoppa åt gången per studsmatta och att inte vuxna får hoppa och ändå så hoppar det 2-4 styckna barn per studsmatta och även vuxna står där och hoppar.

* På det mega stora hopptornet så satt det idag igen 7-8 styckna 8-12 åringar cirka och högst uppe på tornet och hoppade rakt ner och att inte deras föräldrar säger till dom att det är livsfarligt att hoppa så högt pga att man kan knäcka nacken eller bryta ett ben eller en arm men det förstår väl inte dom iheller. fast personalen sa till dom så fortsatte dom att hoppa där ifrån.

* Hade även varit bra om att man istället hade gjort om kläd eller förvaringsskåpen där för att jag som anhörig skall verkligen inte behöva att betala pengar och pengar om och om igen för att ta ut och låsa in ens saker flera gånger med 5:- per gång. Varför då inte istället lägga på 5:- eller 10:- en gång och när man öppnar skåpet så får man tillbaka sin peng eller varför inte sälja hänglås istället för 35:- per styck eller att människorna som besöker busfabriken tar med sig ett eget hänglås. Och dom som inte tar ut sina saker ifrån skåpet eller skåpen på samma dag som dom har varit där får då låsa ut sina saker dagen efter för t.ex. 100:- per skåp. Detta förslag hade dom verkligen tjänat på, jag är helt 110% säker på det!!

* Ett stort plus om inte det skall hända en STOR olycka på busfabriken är att det skall finnas personal vid hoppborgen, studsmattorna och även vid dom runda stora däcken det behövs verkligen!!!!!!


Även deras husband var där på plats och det var väldigt trevligt och lilla E och jag dansade och sjöng med elefanterna, draken och girffen. :-)

 

Åkte sedan hem och där väntades det färdig middag och då blev det snitzel, wokade grönsaker, potatis och sås. Super gott var det verkligen och syrrans mat är helt, helt fantastisk god vill jag bara meddela er om speciellt hennes brunsås!!!!!!

Sedan vi kom hem så har jag varit ute med Lexton en tur och nu slappar jag bara framför både tv och dator.


Kram 

/Johanna

Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!